Projekty logo
Było sobie logo
Dobry biznes, to dobre logo
Początek identyfikacji wizualnej każdej firmy zaczyna się od profesjonalnego znaku firmowego. Dla mnie osobiście dobrze wykonane i eleganckie logo składa się z dwóch elementów: prostota - czyli czystość kompozycji, tak aby znak był łatwy do zapamiętania oraz oryginalność.
Często słyszę tutaj, że również powinien nawiązywać do działalności firmy. Ale moim zadaniem i tak i nie. Czy logo Nike ma w swoim sygnecie T-shirt? Albo producenci smartfonów? Czy któryś ma ikonkę telefonu nad logotypem? Natomiast logo np. objazdowych food trucków, fajnie jak z daleka informuje nas z czym mamy do czynienia. Tu kupimy frytki, a tam burgera. Ale pierwsze dwie zasady dotyczą każdej branży. Czyli wszystko z umiarem.
Zainwestuj w profesjonalne logo
Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne logo? Decydując się na rozwój swojej działalności warto zwrócić uwagę na jakość naszego logo. Będzie ono towarzyszyło nam na każdym etapie; od projektu wizytówki firmowej po ogromne billboardy, stronę internetową czy reklamę na auto. Jeżeli po czasie zdecydujemy się na zmianę logo, aby jednak zainwestować w profesjonalny wygląd trzeba będzie podmienić je w każdym miejscu. I o ile zmiana na stronie www nie jest dużym problemem, to za projekty do druku trzeba będzie ponownie zapłacić.
No i przede wszystkim nasz Klient. Jeżeli liczymy na dobrego Klienta, dużego Klienta i takiego który chce płacić i szuka dobrego produktu, to pokażmy mu, że dbamy o swoją markę i nasze usługi i stawiamy na jakość. A za jakością stoi cena. Amatorskie i niedbale zaprojektowane logo potrafi zniechęci do zakupu.
Jak wyglÄ…da moja praca
Po nawiązaniu współpracy i omówieniu szczegółów z Klientem, zaczynam etap twórczy. Logo projektuję wyłącznie wektorowo, uwzględniając dobrze dobrany font (czcionkę), prosty sygnet i fantazje Klienta :)
Projektując logo zwracam uwagę na symetrię; mnożę, dzielę, wyznaczam środek, punkt ciężkości, tak aby wszystko było wyważone. Zazwyczaj Klientowi przedstawiam kilka opcji prototypu logo do wyboru. Prototyp podsyłam do umówienia z Klientem, nanosimy ewentualne poprawki, znów wysyłam, poprawiam, wysyłam, popra… drogi Kliencie, pamiętaj, grafik też człowiek, tylko trochę bardziej blady… No więc na koniec szybkiej ;) współpracy wysyłam pakiet plików do zadowolonego Klienta.
Czas przedstawiania podtypu logo po rozpoczęciu mojej pracy to mniej więcej 2-3 dni.
Projekt logo - Od czego zacząć?
Jeżeli nie masz kompletnie pomysłu na swoje logo, zdaj się na grafika. Jesteśmy po to by służyć swoją kreatywnością. Natomiast wielokrotnie na przestrzeni lat mojej pracy dostawałam od Klientów już zarysowane logo na kartce, albo Klienci określali swoje oczekiwania i wizje słownie. Warto też zapisywać logo, które wpadły nam w oko przeglądając Internet.
Ale jeżeli chcesz coś bardzo osobistego, coś od serca lub zgodnie z Twoją fantazją - rysuj, rysuj i jeszcze raz rysuj. Możesz poprosić dzieci o pomoc. Dzieci są studnią bez dna wypełnioną fantazją. Wielokrotnie wykorzystywałam pomysły swoich dzieci w swoje pracy. Następnie przedstaw mi swoje rysunki, notatki, lub odpowiedź, ja dopowiem, podpowiem, poukładam i będzie super!
Dlaczego Monika i jej Monaline?
-
Ponad 15-letnie doświadczenia w branży graficznej. Wiele projektów zarówno do druku jak i online.
-
Projekty dla różnych działalności gospodarczych, od kosmetyczki, po ciężką budowlankę, projekty dla instytucji publicznych, sklepów odzieżowych, meblowych i wiele innych.
-
Moja praca polega, aby wspierać innych w ich działalnościach, a ich satysfakcja i rozwój jest potwierdzeniem mojej siły i motywacji do dalszej pracy. Zaangażowania to dążenie do jakości
©2025 MONALINE Monika Banach