Blog

Jaką wartość dla firmy ma logo?
Jeżeli chcesz założyć firmę i właśnie utknęłaś nad projektem logo, bo uwierzyłaś, że to najważniejsza część Twojego biznesu i bez tego ani rusz – jesteś w błędzie. BUM! Tak, jestem grafikiem i mówię to otwarcie, nie z premedytacji, tylko z doświadczenia. Aby Twój biznes był przyszłościowy, najważniejszą sprawą jest jasny i precyzyjny biznesplan oraz SAMOZAPARCIE w jego realizacji. Kropka. Reszta układa się wokół tego. Przez długi czas, a nawet lata, można działać skutecznie bez logo. Wynajem busów, zegarmistrz, stolarz, remonty – wiele branż funkcjonuje bez identyfikacji wizualnej firmy i radzi sobie całkiem sprawnie. Jestem przekonana, że każdy znajdzie taką firmę w swoim otoczeniu.
-
Identyfikacja wizualna WyglÄ…d logo - czyli od czego zacząć i na co zwrócić uwagÄ™ Dobrze zaprojektowane logo powinno być: 1 - proste, 2 - czytelne. To wszystko. DziÄ™kujÄ™! :) No dobrze! Potrzebujesz logo? Możesz już wziąć sprawy w swoje rÄ™ce i zacząć szkicować samodzielnie. To naprawdÄ™ czÄ™sto jest najlepszy poczÄ…tek. JeÅ›li masz w gÅ‚owie zarys tego, jak chciaÅ‚byÅ›, aby Twoje logo wyglÄ…daÅ‚o, naszkicuj je. NastÄ™pnie przekaż swoje szkice grafikowi, który je doszlifuje i przerzuci na wektory. A jeÅ›li kompletnie nie masz pomysÅ‚u – zgÅ‚oÅ› siÄ™ do fachowca albo... daj kredki dzieciom! Dzieci to ocean pomysłów. czytaj dalej » -
Identyfikacja wizualna Firma a marka? Czy jest różnica? Różnica miÄ™dzy firmÄ… a markÄ… polega głównie na sposobie postrzegania i oddziaÅ‚ywania na odbiorców. Firma to przede wszystkim formalny podmiot, który funkcjonuje zgodnie z przepisami prawa i koncentruje siÄ™ na efektywnoÅ›ci operacyjnej oraz finansowej. Firma jest bardziej neutralna emocjonalnie, a czÄ™sto wrÄ™cz pozbawiona emocji, ponieważ dziaÅ‚a po to, by zaspokoić konkretne potrzeby, jak np. dostarczenie pudeÅ‚ka na perfumy. Jest nastawiona na funkcjonalność, zysk i realizacjÄ™ okreÅ›lonych celów biznesowych. czytaj dalej »