Blog

Jaką wartość dla firmy ma logo?
Jeżeli chcesz założyć firmę i właśnie utknęłaś nad projektem logo, bo uwierzyłaś, że to najważniejsza część Twojego biznesu i bez tego ani rusz – jesteś w błędzie. BUM! Tak, jestem grafikiem i mówię to otwarcie, nie z premedytacji, tylko z doświadczenia. Aby Twój biznes był przyszłościowy, najważniejszą sprawą jest jasny i precyzyjny biznesplan oraz SAMOZAPARCIE w jego realizacji. Kropka. Reszta układa się wokół tego. Przez długi czas, a nawet lata, można działać skutecznie bez logo. Wynajem busów, zegarmistrz, stolarz, remonty – wiele branż funkcjonuje bez identyfikacji wizualnej firmy i radzi sobie całkiem sprawnie. Jestem przekonana, że każdy znajdzie taką firmę w swoim otoczeniu.
-
Identyfikacja wizualna Wygląd logo - czyli od czego zacząć i na co zwrócić uwagę Dobrze zaprojektowane logo powinno być: 1 - proste, 2 - czytelne. To wszystko. Dziękuję! :) No dobrze! Potrzebujesz logo? Możesz już wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć szkicować samodzielnie. To naprawdę często jest najlepszy początek. Jeśli masz w głowie zarys tego, jak chciałbyś, aby Twoje logo wyglądało, naszkicuj je. Następnie przekaż swoje szkice grafikowi, który je doszlifuje i przerzuci na wektory. A jeśli kompletnie nie masz pomysłu – zgłoś się do fachowca albo... daj kredki dzieciom! Dzieci to ocean pomysłów. czytaj dalej » -
Identyfikacja wizualna Firma a marka? Czy jest różnica? Różnica między firmą a marką polega głównie na sposobie postrzegania i oddziaływania na odbiorców. Firma to przede wszystkim formalny podmiot, który funkcjonuje zgodnie z przepisami prawa i koncentruje się na efektywności operacyjnej oraz finansowej. Firma jest bardziej neutralna emocjonalnie, a często wręcz pozbawiona emocji, ponieważ działa po to, by zaspokoić konkretne potrzeby, jak np. dostarczenie pudełka na perfumy. Jest nastawiona na funkcjonalność, zysk i realizację określonych celów biznesowych. czytaj dalej »